top of page

Nové Seiemmezzo 6½ je výnimočný stroj!



Ako napovedá názov Morini Seiemmezzo, jedná sa o 6 ½, teda obsah motora necelých 650 cc. Ide o dvojvalec chladený kvapalinou. Toto je nadupaná mašina! Výkon cez 60 koní a krútiaci moment necelých 55 Nm už sú hodnoty, ktoré berú do úvahy aj náročnejší bikeri.


Na veľtrhu Eicma na jeseň roku 2019 značka Moto Morini predstavila dva koncepty motocyklov strednej triedy s radovou šesťstopäťdesiatkou, adventúru X-Cape a naháča Seiemmezzo. Odvtedy predaje Seiemmezza trhajú rekordy.


Meno pôsobí zle zapamätateľne, ale akonáhle si ho párkrát prezriete, začnete sa zaujímať a zistíte, že to je jednoducho taliansky výraz pre "šesť a pol". Tiež na bočných paneloch nájdeme nápisy 6 ½. Pretože Seiemmezzo je jednoducho trieda!


Model Seiemmezzo sa vyrába v dvoch verziách: STR a SCR. Strada a Scrambler. Naháč a Scrambler. Použitá technika je úplne identická, líši sa iba vonkajší vzhľad. Scrambler má štítok nad predným LED svetlom, pod ktorým nájdete prednú časť blatníka, okrúhle zrkadlá, väčšie kryty motora, hnedé prešívané sedlo a pod ním úplne iný plast vzadu prechádzajúci opäť do malého blatníka a vypletané ráfiky. Naháč pôsobí elegantným a športovým dojmom. Sú to ale masívne motocykle – oba modely vážia okolo 200 kg bez náplní.


Technicky je Seiemmezzo veľmi podobné adventure modelu X-Cape. Nastaviteľné odpruženie síce dodala aj tu Kayaba, ale predná vidlica má rúrky s priemerom 43 mm, a na "šestapolkách" sú nižšie. Brzdy Brembo už sú identické, vpredu s dvojicou 298mm kotúčov a dvojpiestkovými strmeňmi, ABS dodala firma Bosch a je vypínateľné. Ráfiky sú úplne iné, Seiemmezza jazdí na priemeroch 18"/17" as klasickými scramblerovskými Pirellkami MT60 RS so šírkami 120 a 160 mm.


Ide o klasický Scrambler avšak s dušou pretekára. Napriek tomu, že bola zachovaná silueta scramblera, všetky prvky nesú známky moderného prístupu. Predok je úplne v réžii okrúhleho svetlometu. Tvarom teda odkazuje na históriu, svojou LED technológiou sa ale posunulo Seiemmezzo výrazne smerom k budúcnosti. Scrambler SCR je vybavený vypletanými kolesami, ktoré mu dodávajú ten správny terénny vzhľad, zatiaľ čo nahatý STR má kolesá z ľahkej zliatiny. Rozdiely sú tiež v rozmeroch, scrambler je vyšší a širší, rázvor je však pre oba modely rovnaký a to 1425 mm a rovnaká je aj výška sedla a to 810 mm. Oba modely sú obuté na pneumatikách od značky Pirelli, rada Angel, vpredu má rozmer 120/70 - 18, vzadu je 160/60 - 17. Rám je poctivý - oceľový.


Farebnosť sa nesie v úplne jednoduchom štýle. Kombinácia striebristo bielej s čiernou a červenými linkami dodáva mašine vzhľad závodnej, chladnej beštie. Čo musíme jednoznačne vyzdvihnúť, sú kolesá. Predné 19 palcov, zadné 17 palcov. Hrubý dizajn napovedá, že z cesty môžeme kedykoľvek vyraziť na prašnú cestu. Tento stroj to zvládne. Sedlo siaha do výšky 825 mm, čo by sa dalo považovať za ideál. Modely sú dostupné v tomto farebnom prevedení pre nekapotovanú verziu STR - biela Starlight White, červená Fire Red a čierna Smoky Anthracite. Scrambler si môžete zvoliť buď v zelenej Navy Green alebo čiernej Night Black.


Na poriadnom motocykli nesmú chýbať poriadne kotúče. Predné dva disky disponujú veľkosťou 300 mm. Zadný disk potom veľkosťou 255 mm. Vo výbave na oboch kolesách nájdeme systém ABS. Odpruženie obsahuje prednú vidlicu s priemerom 50 mm a zdvihom 125 mm. Zadné zavesenie zvládne zdvih 120 mm. Motorka je dostatočne "mäkká".


Značka Moto Morini je stará ako motocyklová výroba samotná. Založená bola už v roku 1937 v Taliansku. Zakladateľ Alfonso Morini si iste ani nedokázal predstaviť úspech, aký jeho stroje v budúcnosti dosiahnu. Model Seiemmezzo 6 ½ je technicky veľmi dobre spracovaný motocykel a designom silne vydarený.


Dvojvalcová šesťstopäťdesiatka má 60 koní a 54 newtonmetrov. Každopádne pre tento druh motocyklov je zaujímavejší skôr príjemný priebeh ako maximálne hodnoty. Váš zrak určite upúta 5" TFT displej. Cez bluetooth pripojenie je možné ovládať hovory alebo muziku zo vášho mobilného telefónu.


Seiemmezzo 6 ½ je mašina par excellance, ktorá vás chytí za srdce. Taliansky športový dizajn, silný motor a bicykle, ktoré znesú ceste aj hrubý terén, to sú možnosti, sloboda a zážitok!



Comments


Nejlepší příspěvky
Nejnovější příspěvky
Hledání podle štítků
bottom of page