top of page
  • f
  • t
  • y
  • p
  • Instagram

Moto Morini 3½ Sport – talianska klasika sa vracia v modernom 350-kovom balení

  • Writer: Martin Rigó
    Martin Rigó
  • 2 days ago
  • 2 minút čítania
Moto Morini to na EICMA nepreháňalo počtom noviniek, ale jedna vec zarezonovala okamžite – návrat legendárnej „tri a polky“. Nová Moto Morini 3½ Sport prichádza ako moderný naked v retro kabáte a s objemom 350 cm³ mieri na jazdcov, ktorí chcú ľahký, štýlový a použiteľný motocykel do mesta aj na okresky.
Moto Morini to na EICMA nepreháňalo počtom noviniek, ale jedna vec zarezonovala okamžite – návrat legendárnej „tri a polky“. Nová Moto Morini 3½ Sport prichádza ako moderný naked v retro kabáte a s objemom 350 cm³ mieri na jazdcov, ktorí chcú ľahký, štýlový a použiteľný motocykel do mesta aj na okresky.

Dizajn: stará škola, moderný postoj


Motorka vyzerá ako zlaté roky talianskeho dizajnu – čisté línie, štíhla nádrž, guľaté LED svetlo a minimalistický zadok. Žiadny preplácaný marketing. Proste jednoduchý športový naháč, ktorý má charakter a pritom nepôsobí lacno. Morini tvrdí, že ide o „modernú interpretáciu pôvodného modelu z roku 1974“ – a celkom to sedí.


ree

Motor a technika


Srdcom je nový V-twin 60° so zdvihovým objemom 350 cm³, naladený na približne 32,5 koní a 31 Nm. To nie sú čísla, ktoré trhajú asfalt, ale v kombinácii s hmotnosťou pod 165 kg a krátkym rázvorom bude motorka pôsobiť hravo, ľahko a prekvapivo živým dojmom.

Podvozok je na triedu slušný:

  • USD 43 mm vpredu

  • Monoshock vzadu

  • 17-palcové kolesá s pneumatikami 110/70 a 150/60

  • Dvojkanálové ABS

Morini tu nerobí experimenty – stavia na jednoduchom, funkčnom základe.


Pre koho je 3½ Sport?


Toto je motorka pre jazdcov, ktorí nechcú mainstream typu MT-03 či Duke 390. Chcú niečo iné, talianske, s dušou a dizajnom, ktorý nepôsobí ako plastová hračka. Sedlo vo výške 780 mm robí motorku dostupnou aj pre nižších jazdcov.


ree

Kedy príde a koľko bude stáť?


Oficiálna cena zatiaľ nepadla, ale v zákulisí sa hovorí o cenovke okolo 5 tisíc eur. Ak to Morini naozaj trafí, bude to prémiovejšia 350-ka – nie low-cost stroj ako Benelli či čínske alternatívy.Na trh by mala prísť pravdepodobne v prvej polovici 2026.


Konkurencia


Segment 300–400 cm³ je preplnený, ale zároveň tak trochu sterilný. Yamaha, Kawasaki aj KTM idú veľmi pragmaticky. Morini tu ponúkne štýl a exkluzivitu, ktoré v tejto kategórii chýbajú. Nie je najvýkonnejšia ani najlacnejšia – ale je iná, a to je hlavná pointa.


Moto Morini 3½ Sport je presne ten typ motorky, ktorý má šancu osloviť ľudí s citom pre dizajn a taliansku motocyklovú kultúru. Ľahká, štýlová, jednoduchá a určená na normálne jazdenie – nie na naháňanie sekúnd.

Keď dorazí na Slovensko, určite to bude zaujímavý stroj na porovnanie v triede A2. A hlavne – je to Morini. A to už samo osebe znamená, že to nebude nudná motorka.


ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree

 
 
 

Komentáre


Nejlepší příspěvky
Nejnovější příspěvky
Hledání podle štítků
bottom of page