Moto Morini 3½ Sport – talianska klasika sa vracia v modernom 350-kovom balení
- Martin Rigó
- 2 days ago
- 2 minút čítania

Dizajn: stará škola, moderný postoj
Motorka vyzerá ako zlaté roky talianskeho dizajnu – čisté línie, štíhla nádrž, guľaté LED svetlo a minimalistický zadok. Žiadny preplácaný marketing. Proste jednoduchý športový naháč, ktorý má charakter a pritom nepôsobí lacno. Morini tvrdí, že ide o „modernú interpretáciu pôvodného modelu z roku 1974“ – a celkom to sedí.

Motor a technika
Srdcom je nový V-twin 60° so zdvihovým objemom 350 cm³, naladený na približne 32,5 koní a 31 Nm. To nie sú čísla, ktoré trhajú asfalt, ale v kombinácii s hmotnosťou pod 165 kg a krátkym rázvorom bude motorka pôsobiť hravo, ľahko a prekvapivo živým dojmom.
Podvozok je na triedu slušný:
USD 43 mm vpredu
Monoshock vzadu
17-palcové kolesá s pneumatikami 110/70 a 150/60
Dvojkanálové ABS
Morini tu nerobí experimenty – stavia na jednoduchom, funkčnom základe.
Pre koho je 3½ Sport?
Toto je motorka pre jazdcov, ktorí nechcú mainstream typu MT-03 či Duke 390. Chcú niečo iné, talianske, s dušou a dizajnom, ktorý nepôsobí ako plastová hračka. Sedlo vo výške 780 mm robí motorku dostupnou aj pre nižších jazdcov.

Kedy príde a koľko bude stáť?
Oficiálna cena zatiaľ nepadla, ale v zákulisí sa hovorí o cenovke okolo 5 tisíc eur. Ak to Morini naozaj trafí, bude to prémiovejšia 350-ka – nie low-cost stroj ako Benelli či čínske alternatívy.Na trh by mala prísť pravdepodobne v prvej polovici 2026.
Konkurencia
Segment 300–400 cm³ je preplnený, ale zároveň tak trochu sterilný. Yamaha, Kawasaki aj KTM idú veľmi pragmaticky. Morini tu ponúkne štýl a exkluzivitu, ktoré v tejto kategórii chýbajú. Nie je najvýkonnejšia ani najlacnejšia – ale je iná, a to je hlavná pointa.
Moto Morini 3½ Sport je presne ten typ motorky, ktorý má šancu osloviť ľudí s citom pre dizajn a taliansku motocyklovú kultúru. Ľahká, štýlová, jednoduchá a určená na normálne jazdenie – nie na naháňanie sekúnd.
Keď dorazí na Slovensko, určite to bude zaujímavý stroj na porovnanie v triede A2. A hlavne – je to Morini. A to už samo osebe znamená, že to nebude nudná motorka.





































Komentáre