NOVÝ MOTO MORINI MILANO
Srdce na dlani a zaujímavá, komplexná duša: predstavujeme vám nový motocykel Moto Morini Milano, prvý model z novej rodiny motocyklov tejto talianskej značky. Zaujíma miesto po boku motocykla Corsaro ZZ, ktorý zostáva najšportovejším a najprestížnejším modelom. Milano je nový model inšpirovaný líniami, ktoré zanechali svoje stopy v osemdesiatročnej histórii značky Moto Morini. Podobne ako Corsaro je aj Milano z 99% talianskym výrobkom, ručne zhotoveným v továrni v Trivolziu zo súčiastok a z materiálov dodaných talianskymi firmami.
Jeho srdce je úprimné a čisté: na prvý pohľad Moto Morini Milano vyzerá bezstarostne, každého očarí a získa si srdce všetkých, ktorí oceňujú ľahko ovládateľný atraktívny stroj, zábavný, ale aj precízny. Štýl stvorený dizajnérom Angelom Lussianom je reminiscenciou modelov zo sedemdesiatych rokov, obohatený o moderné dotyky a zahŕňajúce aj výrazné elegantné, ušľachtilé a vycibrené prvky talianskeho štýlu. Tento krásny nadčasový vzhľad je umne skĺbený s modernou výbavou – napr. s 5“ displejom, odvodeným od motocykla Corsaro, s novou grafikou. V sofistikovanom kontraste s jeho príťažlivým a jednoduchým vzhľadom je duša tohto nového motocykla, zdôraznená menom stroja Milano. Mesto Milano – ekonomické centrum Talianska, kde vznikajú nové trendy, ktoré sa šíria do sveta; miesto, kde sa stretáva umenie a veda a spoločne vytvára nové štýly a hnutia. Kde vzniká móda aj nové formy designu a odkiaľ nábytkársky priemysel čerpá inšpiráciu. Kontúry nového modelu Milano v klasickom štýle sa dopĺňajú s modernými akcentmi v duchu najnovších štýlov talianskeho dizajnu. Výsledkom je nadčasový vzhľad, ktorý sa okamžite stane klasickou ikonou.
Z MINULOSTI DO BUDOUCNOSTI
V sedemdesiatych rokoch uviedla spoločnosť Moto Morini na trh model 3½, svoj svetovo najznámejších motocykel: veľmi atraktívny motocykel, ale aj veľmi mrštný v zákrutách; precízny, ale nie nedosiahnuteľný; motocykel, po ktorom túžili davy; motocykel, ktorý je doteraz milovaný svojimi existujúcimi vlastníkmi a vyhľadávaný zberateľmi. Analógia s novým motocyklom Moto Morini Milano je zrejmá. Začnime designom z minulosti, ktorý vyvstáva aj v základných rysoch dnešného modelu. Ďalej možno spomenúť bijúce srdce, ktoré spája oba tieto motocykle: dvojvalec do V s objemom 344 cm3 bol skonštruovaný v roku 1971 rovnakým dizajnérom Francom Lambertinim, ktorý je tiež tvorcom dnešného motora Bialbero CorsaCorta so zdvihovým objemom 1187 cm3. Pri oboch motocykloch bolo rozhodnuté použiť obmedzovač výkonu, aby bol motocykel ľahšie ovládateľný. Napriek tomu mu zostáva viac ako dostatok sily, s ktorým skvele zužitkuje efektívny a presný rám a využije svoju hmotnosť.
ĽAHKO OVLÁDATEĽNÝ A I NAPRIEK TOMU DYNAMICKÝ
Rám motocykla Moto Morini Milano je založený na známom priehradovom ráme z oceľových rúrok. Je modifikovaný, aby ovládanie bolo nadštandardne ľahké, dokonca aj pre menej skúsených jazdcov. Nová kyvná vidlica zaručuje viditeľnosť zadného kovaného hliníkového kolesa. Súvisiace komponenty sú prvotriedne: plne nastaviteľná obrátená vidlica s klzákmi potiahnutými DLC (diamond like carbon, ošetrenie na báze karbónu, ktoré zlepšuje hladkosť a dodá elegantný nádych čiernej farby) povlakom na zníženie trenia. Zadný tlmič je skonštruovaný špeciálne pre Moto Morini a má nastaviteľnú kompresiu, útlm a predpätie. Systém prednej brzdy tvorí štvorpiestkový radiálne uchytený strmeň, monoblok, s dvojitým plávajúcim kotúčom s priemerom 320 mm a s radiálnou pumpou, všetko pod vlajkou spoločnosti Brembo.
Zadné koleso je osadené špeciálne navrhnutým dvojpiestkovým strmeňom s 220 mm kotúčom. 17“ hliníkové kované kolesá majú nasadené pneumatiky Pirelli Angel GT, ktoré poskytujú výnimočnú trakciu v zákrutách kombinovanú s vynikajúcou životnosťou a výbornou priľnavosťou aj za mokra. Dvojkanálový systém ABS Bosh 9.1 MP pracuje spoločne s brzdovým systémom a s pneumatikami a je možné ho prípadne ľahko vypnúť tlačidlom na riadidlách.
NOVÁ KONFIGURÁCIA MOTORU 1200
Dvojvalec do V zvierajúci uhol 87° Bialbero 1200 CorsaCorta Euro4 bol optimalizovaný. Jazda so 110 koňmi schovanými v motore je jeden veľký radostný relax. Pre túto novú konfiguráciu existuje aj nový elektronický systém riadenia motora, výsledkom je špičková krivka krútiaceho momentu, plná a stabilná. Hlas motora je z nového výfukového systému dobre počuť: výfukové potrubie, než dôjde k dvojitému presahujúcemu výfuku na pravej strane motocykla Milano, na niekoľkých miestach skoro „omotáva“ motor. Je to nápad inšpirovaný tuningovým oddelením Moto Morini a ich unikátnym motocyklom Ti22, vychádzajúcim z modelu Corsaro ZZ.
Comments